Какво се случва с е-винетка, издадена чрез Агенцията за социално подпомагане, при продажба или бракуване на автомобил и необходими документи?

При бракуване или продажба на автомобил, правоимащото лице следва в срок до три работни дни да заяви с Уведомление за обстоятелство по чл.10в, ал. 3 от Закона за пътищата  тази промяна в централното управление или в областните управления на Агенция „Пътна инфраструктура“, както и на електронния адрес: info@bgtoll.bg.

Когато гражданинът с ТЕЛК иска прекратяване валидността на винетката издадена от АСП, са необходими следните документи:

 

  • Попълнено по образец уведомление по реда на чл. 10 в, ал. 3 от ЗП https://www.bgtoll.bg/za-nas/zaavlenia;
  • Ако автомобилът е продаден: копие от договор за покупко-продажба с нотариална заверка;
  • Ако автомобилът е разкомплектован/предаден за скрап/бракуван:  копие на удостоверение от фирмата, която е извършила някое от горецитираните  действия;
  • Ако автомобилът е с прекратена регистрация/в частен имот: копие от перфорирано свидетелство за регистрация (голям талон);
  • Ако гражданинът с ТЕЛК е починал: смъртен акт, удостоверение за наследници и голям талон на автомобила;
  • Когато гражданинът с ТЕЛК не депозира уведомлението лично, а чрез негов представител: пълномощно.

Важно: С цел подобряване на оперативната комуникация, в двата вида заявления да се попълва телефонен номер за обратна връзка.