Как могат да се коригират грешно декларирани данни при покупка на е-винетка?

Как могат да се коригират грешно декларирани данни при покупка на е-винетка?

При купуването на е-винетка отговорността за попълване на коректна информация е на собственика или ползвателя на автомобила.

Според чл. 5, ал. 3 от Наредбата за условията, реда и правилата за изграждане и функциониране на смесена система за таксуване на различните категории пътни превозни средства на база време и на база изминато разстояние, отговорността  при неправилно декларирани данни относно регистрационния номер на пътното превозно средство, категорията му или периода на валидност на винетната такса е съответно на собственика или на ползвателя. В случай на неправилно декларирани данни, се счита че за пътното превозно средство не е платена дължимата винетна такса.

При покупка от уебсайта www.bgtoll.bg, терминал за самотаксуване или мобилното приложение  BGTOLL системата неколкократно изисква от потребителя проверка на въведените данни. Приканваме шофьорите, които купуват е-винетка, внимателно да преглеждат и проверяват въведените от тях данни преди да потвърдят финално плащането.

Вписването на регистрационния номер може да бъде както на кирилица, така и на латиница, но трябва да съответства на символите в самия регистрационен номер. Въвеждат се само букви и цифри. Символите 0 (нула) и О (буква О) не са взаимозаменяеми. В случай че регистрационният номер съдържа тире, точка или интервал, те не се въвеждат.

Корекция на грешно декларирани данни при покупка на е-винетка е възможна, само ако безспорно се установи, че в България не съществува регистрирано пътно превозно средство с идентичен на първоначално попълнените регистрационен номер, държава на регистрация или категория. Поправка на електронна винетка може да бъде направена, ако при покупката потребителят е въвел неверен регистрационен номер, сгрешил е държавата, в която е регистрирано превозното средство или неговата категория (когато е посочено ремарке вместо лека кола или обратното).

За да бъде извършена корекцията, е необходимо собственикът или ползвателят на превозното средство да подаде заявление за промяна на грешно декларирани данни. Образецът на заявлението е публикуван на сайта www.bgtoll.bg  в раздел „За нас“, секция „Заявления“.

За по-бърза обработка на заявленията е препоръчително заявителят да представи:

∙             Свидетелство за регистрация на ППС;

∙             Разписка за платената електронна винетка;

∙             Пълномощно, в случай че заявлението не се подава от собственика на превозното средство.

Заявленията могат да се подават до Агенция „Пътна инфраструктура“, Национално тол управление на адрес: град София, бул. „Никола Петков“ № 86, в 27-те Областни пътни управления или на електронен  адрес: info@bgtoll.bg.

В случай че искането за промяна бъде уважено, данните за е-винетка ще бъдат променени. Законът за пътищата не регламентира възстановяване на суми за е-винетки при грешно въведени данни при покупката й.

Промяната в данните на електронната винетка има действие от момента на извършване на корекцията. Променената винетка е валидна до изтичането на срока на валидност на първоначално издадената. Регистрираните нарушения от електронната система за събиране на пътни такси преди момента на корекцията, не се анулират.

Заявление за промяна на допусната техническа грешка при деклариране на данни относно регистрационния номер на пътното превозно средство, включително на държавата, в която е регистрирано, или неговата категория по реда на чл. 10а, ал. 3б от Закона за пътищата